Το Ολλανδικό ανώτατο σύστημα πανεπιστημιακής εκπαίδευσης αποτελείται από δύο μονοπάτια: τα λεγόμενα «Ερευνητικά Πανεπιστήμια" και τα "Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών".
Τα Ερευνητικά Πανεπιστήμια, προσφέρουν κυρίως προγράμματα με γνώμονα την έρευνα, σε ένα ακαδημαϊκό πλαίσιο.
Τα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών προσφέρουν προγράμματα, που επικεντρώνονται στην πρακτική εφαρμογή των τεχνών και των επιστημών. Αυτά τείνουν να είναι περισσότερο προσανατολισμένα στην πρακτική, σε σχέση με τα προγράμματα που προσφέρονται από τα Ερευνητικά Πανεπιστήμια και προετοιμάζουν τους φοιτητές για συγκεκριμένα επαγγέλματα.
Τα προγράμματα σπουδών τόσο στα Ερευνητικά Πανεπιστήμια, όσο και στα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών στην Ολλανδία, είναι δομημένα με παρόμοιο τρόπο. Είναι χωρισμένα σε ένα πρόγραμμα Bachelor (πτυχιακό), ακολουθούμενο από ένα πρόγραμμα Master (μεταπτυχιακό), ανάλογα με την εξειδίκευση. Αυτό μπορεί να ακολουθηθεί από ένα διδακτορικό (PHD).
Όλα τα Ολλανδικά Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών έχουν εξαιρετική φήμη και για το λόγο αυτό, τυχαίνουν υψηλής εκτίμησης και αποδοχής σε όλο τον κόσμο, σαν τα καλύτερα ανώτατα ιδρύματα επαγγελματικής εκπαίδευσης παγκοσμίως. Οι απόφοιτοι ενός Ολλανδικού Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών, λαμβάνουν επαγγελματική εκπαίδευση υψηλού επιπέδου και ως εκ τούτου αποτελούν περιζήτητους εξειδικευμένους επαγγελματίες οπουδήποτε στον κόσμο.
Τα μεγαλύτερα Ολλανδικά Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών έχουν 20.000 έως 40.000 φοιτητές. Συνολικά, περίπου 446.000 φοιτητές από όλη την Ολλανδία και από 100 χώρες από όλο τον κόσμο, σπουδάζουν σε επαγγελματικά πτυχιακά προγράμματα στα Ολλανδικά Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών.
Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών |
Ερευνητικά Πανεπιστήμια |
Επαγγελματικός προσανατολισμός |
Επιστημονικός προσανατολισμός |
Πρακτικός προσανατολισμός (πρακτικές εργασίες) |
Θεωρητικός προσανατολισμός (γενικές εργασίες, όπου κάνετε έρευνα) |
Υποχρεωτική άσκηση πρακτικής σε μια εταιρεία |
Μια πρακτική άσκηση είναι μερικές φορές δυνατή, αλλά όχι υποχρεωτική |
Η θεωρία εφαρμόζεται άμεσα στην πράξη |
Η θεωρία χρησιμοποιείται για την καλλιέργεια της επιστημονικής σκέψης |
Σπουδές με στόχο την απόκτηση συγκεκριμένων ικανοτήτων |
Σπουδές με στόχο την απόκτηση γνώσης |
Ένα ευρύ φάσμα θεμάτων σπουδών |
Ένα περιορισμένο φάσμα θεμάτων σπουδών (με περισσότερες λεπτομέρειες) |
Μέτριος ρυθμός σπουδών |
Ταχύς ρυθμός σπουδών |
Πολύ μελέτη σε ομάδες σπουδαστών σε πρότζεκτ |
Κυρίως ατομική μελέτη |
Προσωπική καθοδήγηση από καθηγητές |
Λίγη καθοδήγηση από τους καθηγητές |
Παρακολούθηση και έλεγχος των εργασιών για το σπίτι |
Ελάχιστη παρακολούθηση και έλεγχος των εργασιών για το σπίτι |
Εκπαιδεύεστε για μια διοικητική θέση σε ένα συγκεκριμένο επάγγελμα |
Εκπαιδεύεστε για μια λιγότερο συγκεκριμένη θέση σε υψηλό διοικητικό επίπεδο |
Ξεκάθαρη επαγγελματική εικόνα |
Γενική επαγγελματική εικόνα |
Το Ελληνικό σύστημα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης έχει μια παρόμοια δομή, αποτελούμενη από Πανεπιστήμια (Α.Ε.Ι.) και από Τεχνικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (T.E.I.).
Εκ πρώτης όψεως θα μπορούσε κανείς να συμπεράνει ότι τα Ολλανδικά Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών μοιάζουν με τα Ελληνικά Τ.Ε.Ι. Σε ορισμένο βαθμό αυτό ισχύει, υπάρχουν όμως και πολλές διαφορές, ιδίως όσον αφορά τις εγκαταστάσεις, τις υπηρεσίες, το υψηλό επίπεδο διεθνών προγραμμάτων σπουδών στην αγγλική γλώσσα και την "αξία" του πτυχίου στη διεθνή αγορά εργασίας.
Λόγω του Ελληνικού συστήματος εισόδου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω των εθνικών εξετάσεων (πανελλήνιες), είναι πιο εύκολο για τους φοιτητές να γίνουν δεκτοί στα περισσότερα Τ.Ε.Ι., από ό, τι να εισαχθούν στα πανεπιστήμια. Στην πραγματικότητα για πολλούς Έλληνες φοιτητές, οι σπουδές σε ένα Τ.Ε.Ι. αποτελούν μόνο μια επιλογή, εφόσον δεν μπορούν να μπουν σε ένα πανεπιστήμιο λόγω του (χαμηλού) βαθμού τους στις πανελλήνιες. Ως αποτέλεσμα, τα Ελληνικά Πανεπιστήμια έχουν πολύ υψηλότερο κύρος, από τα περισσότερα Τ.Ε.Ι.
Η βασική απόφαση ενός Ολλανδού φοιτητή να σπουδάσει σε ένα Ερευνητικό Πανεπιστήμιο ή σε ένα Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών στην Ολλανδία , δεν έχει καμία σχέση με τις βαθμολογίες του στις εξετάσεις εισόδου, ή το κύρος του εκπαιδευτικού ιδρύματος, αλλά εξαρτάται από το τι θέλει να κάνει ο εν λόγω φοιτητής, μετά το πτυχίο του Λυκείου.
Comments are closed.